Kiertotalous sisustaminen

Sisustusmuutoksessa käytettävien tavaroiden, kalusteiden, valaisimien ja tekstiilien käyttöiän pidentäminen, jolloin asiakas säästää sekä luontoa, että rahaa.

Käyttöikää voi pidentää seuraavilla tavoilla, valitsemalla kaikki tavat tai vaikka vain yhden tavan:

1) Sisäinen kierrättäminen = Muutoskohteesta löytyviä kalusteita, sisustusesineitä, valaisimia, tekstiilejä ja tavaroita hyödynnetään vaihtamalla niiden paikkoja, jolloin luodaan uusia ,käytännöllisiä ja kauniita sisustuskokonaisuuksia vanhaa hyödyntäen

2) Ulkoistettu sisäinen kierrättäminen = Muutoskohteessa hyödynnetään lainatavaroita, kalusteita jne. jotta asiakkaan toivoma lopputulos saavutetaan. Lainaksi voi pyytää esim. sukulaisilta tai muista liiketiloista tarvittavia esineitä tai kalusteita ja sopia yhdessä laina-ajasta

3) Second hand = Muutoskohteeseen tehdään hankinnat kirpputoreilta, second hand / vintage myymälöistä/nettikaupoista ja/tai yksityisiltä henkilöiltä

4) Tuunaus ja korjaus = Muutoskohteessa olevia kalusteita jne. korjataan, entisöidään tai tuunataan halutulla tavalla joko itse tai hyödyntäen siihen sopivaa palveluntarjoajaa

5) Laadukkaat uudet ostokset ja ympäristöystävälliset materiaalit = Mikäli asiakkaan tarpeisiin ei löydy käytettynä tarvittavia sisustuselementtejä, pyritään sen sijaan panostamaan laadukkuuteen ja ympäristöystävällisyyteen (esim. kotimaassa tuotetut kalusteet) kun hankitaan mm. uusia kalusteita. Ympäristöystävälliset materiaalit myös esim. maaleissa on sekä luonnon ,että ihmisen kannalta tärkeää. Kalusteiden, valaisimien ja muiden sisustustuotteiden osalta on tärkeä huomioida, että ne ovat korjattavissa ja pitkäikäisiä.



Circle- creative interior visio

Circle haluaa olla mukana läpimurrossa, jossa kiertotaloussisustaminen normalisoituu kuluttajien ja yritysten sisustusuudistuksissa monipuolisilla palveluntarjonnalla ja erilaisten vastuullisten käsityöyrittäjien ja remontointiyritysten kanssa.

Yritys haluaa tarjota seesteisempää, onnellisempaa elämäntyyliä yhteenkuuluvuuden ja yhdessä auttamisen myötä, jossa huomioidaan ihmisen kokonaisvaltainen hyvinvointi tässä hektisessä maailmankuvassa samalla kuin huolehdimme yhdessä maapallostamme.

Circle toivoo,että jokainen voi kokea kauneutta ympärillään mm. sisustuksen kautta, ja nimenomaan niin, että se on vastuullisesti toteutettua.

Circle- creative interior arvot

Kiertotalous kulutusmalli - Maapallomme ei kestä tämän hetkistä vallassa olevaa lineaarista kulutusmallia. Kiertotalous kulutusmallin käyttöönotto sisustusalalla on saatava vahvemmin esille ja yhdessä me onnistumme siinä. Circle-palvelut keskittyvät sen takia kiertotalous sisustamiseen. Sisustusmuutoksissa käytetään olemassa olevia tuotteita joko asiakkaan omia tai hankitaan tarvittavat kierrätettynä. Circle kannustaa asiakkaitaan hyödyntämään erilaisten ulkopuolisten käsityö yritysten palveluita esim. kalusteiden entisöinti-/verhoomopalvelun tarjoajia.

Rehellisyys ja inhimillisyys -  Circle tarjoaa matalalla kynnyksellä eri kokoisiin projekteihin sisustusapua läpinäkyvällä ja rehellisellä tavalla, mikä tarkoittaa avointa ja toisiamme kunnioittavaa keskustelua asiakkaiden ja yrittäjän välillä. Circle haluaa aidosti ja suurella sydämellä olla asiakkailleen avuksi ja saada sisustuksen kautta niin monelle kuin mahdollista hyvää oloa.

Vastuullisuus - Circle yrityksen toiminta perustuu kestävän kulutuksen lisäämiseen kiertotalous sisustamisella ja tarjoaa sen sisältämiä sisustuspalveluita. Yrityksen toimintaan kuuluu myös arkisilla keinoilla vähentää hiilijalanjälkeä, ja sen takia yritys ei lähetä asiakkailleen paperista postia. Yrittäjä syventää kiertotalous osaamistaan mm. lukemalla jatkuvasti aiheeseen liittyviä kirjoituksia ja pyrkii lisäämään kiertotalous sisustamisen tunnettuutta osallistumalla erilaisiin kiertotalous aiheisiin webinaareihin.

Slow living - Circle pyrkii saamaan asiakkailleen paremmat puitteet hitaampaan elämäntyyliin, johon liittyy kulutuksen vähentäminen ja sisustustavaroista huolehtiminen joko uudelleenkäyttämällä tai korjaamalla ne tai laittamalla ne kiertoon seuraavalle ,joka niitä tarvitsee. Vaalimalla tärkeitä ihmissuhteitamme ja edistämällä luontoyhteyttämme, hidastuu nykyhetken nopeatempoisuus arjessa ,jolloin kokonaisvaltaisesti voimme paremmin. Circle arvoihin ei kuulu nopeatempoiset markkinointityylit koska toivoo ihmisten sen sijaan viettävän enemmän aikaa luonnossa ja muiden ihmisten seurassa ihan kasvotusten. Tämän takia (ehkäpä jokseenkin markkinointitrendejä vastaan) yritys jakaa esimerkiksi sosiaalisessa mediassa hitaammalla tahdilla sisältöä ja keskittyy jatkossa mm. omien blokikirjoitusten jakamiseen.

Löydät Circle- creative interiorin Pinterestissä mm. yrityksen arvoihin liittyvää inspistä ja ideaa kuvien,videoiden,reseptien ja mietelauseiden muodossa